گالری آراز
ارتباط با ما

کاغذ دیواری چه انواعی دارد؟ + (نکات مهم استفاده از آنها)

شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ دسته : علمی
کاغذ دیواری چه انواعی دارد؟ + (نکات مهم استفاده از آنها)

امروزه اکثر مردم دیگر تمایلی به خانه‌­های ساده و بدون طرح ندارند. از این جهت افراد یکی از اولین راهکارهایی که به ذهنشان می‌رسد، استفاده از کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری‌­­ها می‌­توانند جلوه خاصی را به خانه­‌های ما بدهند. یکی از نکات مهم برای استفاده از کاغذ دیواری شناخت انواع آن است. ما در این مقاله تلاش کرده­‌ایم تا این موضوع را به صورت کلی و جامع برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید

 

کاغذ دیواری چه انواعی دارد؟

1. کاغذ دیواری سه بعدی(3D):

یکی از خاص­‌ترین انواع کاغذ دیواری‌­ها، نوع سه بعدی آن می­‌باشد. همانطور که از نامش پیداست، دارای طرح سه بعدی و جذابی است که توجه هر بیننده‌­ای را به خود جلب می‌­کند. بهترین فاصله از کاغذ دیواری سه بعدی برای دیدن تمام جزئیات و زیبایی آن، فاصله‌­ای حدود 3 الی 4 متری آن است. دیگر نکته بسیار مهم آن قابل شستشو بودن این طرح می‌­باشد.

کاغذ دیواری سه بعدی از نظر جنس به 4 دسته مخمل، کتان، الیاف طبیعی و شاین­دار تقسیم می­‌شود. از بین این موارد، کاغذ دیواری سه بعدی مخمل به دلیل کیفیت چاپ متوسط قیمت پایین­‌تری دارد.

نکته مهم: می­‌توانید با تنظیم درست نور پردازی خانه، جلوه بهتر و واضح‌­تری را به طرح برجسته و سه بعدی آن داده و نهایت لذت را از نقوش برجسته­‌اش ببرید.

 کاغذ دیواری سه بعدی

2. کاغذ دیواری نانو:

شاید بتوان گفت گران­‌ترین کاغذ دیواری موجود در بازار، کاغذ دیواری نانو می‌­باشد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که گرانی آن بدون دلیل نبوده، بلکه مزیت‌­های منحصر به فرد و تکنولوژی بکار رفته در آن باعث افزایش قیمتش شده است. مزیت­‌های کاغذ دیواری نانو عبارتند از:

  • استحکام و ماندگاری بسیار بالایی نسبت به انواع دیگر کاغذ دیواری دارد.
  • ضد گرد و غبار و دوده بوده و به راحتی کثیف نمی‌­شود.
  • عایق صدا بوده و تاثیر بسزایی در کاهش سر و صداهای مزاحم خارج از خانه دارد.
  • عایق گرما می­‌باشد و به حفظ انرژی و دمای خانه کمک می‌­کند.
  • در برابر نور خورشید مقاوم است و به راحتی تحت تاثیر گرما قرار نمی‌­گیرد.
  • قابل شستشو بوده و به راحتی تمیز می­‌شود.

کاغذ دیواری نانو

3. کاغذ دیواری کاغذی:

ارزان­ترین و پراستفاده­ترین کاغذ دیواری موجود در بازار کاغذ دیواری کاغذی می­باشد. جنس این نوع کاغذ دیواری بشدت نازک بوده و به راحتی پاره و خراب می­شود. از دیگر نکات منفی آن می­توان غیرقابل شستشو بودنش را نام برد. به صورت کلی توصیه می­شود به دلیل عمر کمی که دارد، در خانه­های اجاره­ای و صرفا برای تغییر دکوراسیون استفاده شود.

4. کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل:

کاغذ دیواری‌­های پی وی سی به استحکام و مقاومت بالایی که دارند، معروف هستند­. کاغذ دیواری pvc به دلیل روکش وینیلی که دارد، در برابر ضربه و پارگی بسیار مقاوم بوده و مناسب مکان­‌های شلوغ و آسیب پذیری مثل اتاق کودک می‌­باشد. در ضمن علاوه بر ماندگاری، قابلیت شستشو نیز دارد و برای مکان‌­های مرطوب و چرب نیز مناسب است.

نکته مهم: کاغذ دیواری PVC به دلیل مواد شیمایی که در آن بکار رفته است، مناسب استفاده در اتاق افرادی که مشکل تنفسی دارند، نمی‌­باشد. به همین دلیل توصیه می­‌شود در اتاق کودکان و افرادی که مشکل آسم دارند، از انواع دیگر کاغذ دیواری استفاده کنید.

کاغذ دیواری pvc

5. کاغذ دیواری پارچه­‌ای:

در این نوع کاغذ دیواری به جای استفاده از مواد رایج شیمیایی و پلاستیکی از یک لایه پارچه استفاده شده است. کاغذ دیواری پارچه­‌ای به راحتی قابل شستشو بوده و از مقاومت قابل قبولی نیز برخوردار است. نصب این نوع کاغذ دیواری نیاز به زیر ساخت خاصی ندارد و حتی می­‌تواند مشکلات و خوردگی‌­های دیوار را به خوبی بپوشاند. از دیگر مزایای این محصول می‌­توان به راحت کنده شدن آن در مواقع تعویض کاغذ دیواری اشاره کرد.

نکته مهم: یکی از مزیت­‌های جالب و کاربردی کاغذ دیواری پارچه‌­ای قابلیت ست شدن بسیار عالی و راحت آن با پارچه مورد استفاده در مبلمان خانه می­‌باشد. این موضوع تاثیر خیلی خوبی در دکوراسیون و هارمونی خانه دارد و دست شما را در انتخاب طرح بسیار باز می­‌گذارد.

6. کاغذ دیواری مخملی (بافت دار):

این کاغذ دیواری یکی از انواع کاغذ دیواری‌­های پارچه‌­ای می­‌باشد اما به دلیل استفاده زیاد و معروف بودن، خود آن به دسته‌­ای جداگانه تبدیل شده است. در کاغذ دیواری­‌های بافت دار، تکه­‌های مخمل به زیبایی در روی پارچه قرار گرفته­‌اند و ظاهری بسیار لوکس و لاکچری دارند. کاغذ دیواری مخملی از استحکام قابل قبولی برخوردار است اما به دلیل جنس مخملی که دارد قابل شستشو با مواد شیمیایی نبوده و نگهداری آن بسیار دشوار است. در ضمن از قیمت بالایی نیز برخوردار می­‌باشد.

7. کاغذ دیواری الیاف طبیعی:

این روزها یکی از دغدغه­‌های رایج افراد، استفاده از مواد طبیعی و دوست­دار محیط زیست است. جنس­‌های پلاستیکی و مواد pvc اصلا دوست­دار طبیعت نبوده و بازیافت درستی نیز ندارند. به همین دلیل کاغذ دیواری الیاف طبیعی طرفداران و خریداران منحصر به خودش را دارد. در این نوع کاغذ دیواری معمولا از چوب­‌های درجه یک و مرغوب بدست آمده از جنگل­‌های کشور فنلاند استفاده می­‌شود. اگر می­‌خواهید کاملا احساس شادابی و زندگی در محیطی طبیعی را داشته باشید، پیشنهاد ما به شما کاغذ دیواری الیاف طبیعی است زیرا تکه­‌های ریز چوب و برگ درختان در آن کاملا مشهود می‌­باشد. البته این نوع کاغذ دیواری از قیمت بالایی نیز برخوردار است ولی اگر تمایل به محصولات خاص و کمیاب دارید، کاملا ارزش هزینه بالایش را دارد.

کاغذ دیواری الیاف طبیعی

8. کاغذ دیواری نانوون (بافته نشده):

کاغذ دیواری بافته نشده ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی بوده و به کاغذ دیواری قابل تنفس مشهور است. هوا و رطوبت به هیچ وجه در الیاف آن محبوس نشده و به همین جهت باکتری و قارچ در آن رشد نکرده و قابل شستشو نیز می­‌باشد. کاغذ دیواری نانوون به راحتی نصب می­‌شود و به همان راحتی نیز می­‌توان آن را از دیوار جدا کرد. از ماندگاری و دوام خوبی نیز برخوردار می­‌باشد.

9. کاغذ دیواری فلزی (متالیک):

اگر تمایل دارید تا منزل خود را به پر زرق و برق­‌ترین حالت ممکن دربیاورید، پیشنهاد ما به شما کاغذ دیواری فلزی است. این کاغذ دیواری جلوه‌­ای بسیار پرنور، چشم‌­نواز، سلطنتی و لاکچری به منزل شما می­‌بخشد. در این کاغذ دیواری­‌ها از یک لایه فویل فلزی استفاده می­‌شود که به بازتاب نور بسیار کمک می­‌کند. کاغذ دیواری فلزی از ماندگاری خوبی برخوردار بوده و قابل شستشو می­‌باشد.

کاغذ دیواری متالیک

کلام آخر: در این مقاله تلاش کردیم تا انواع کاغذ دیواری­‌های موجود در بازار را به صورت کلی بررسی کنیم. شما می‌­توانید بسته به نکات ذکر شده در مقاله و ویژگی­‌های مد نظر خود بهترین نوع کاغذ دیواری را برای منزل خود انتخاب کنید. در صورتی که جواب سوال خود را در مقاله پیدا نکردید، آن را با ما در میان بگذارید تا مشاوران ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

02.